Bee-eaters

BIJENETERS

I sat hiding in a little tent for a few hours to photograph these birds at a short distance. The tent was positioned opposite the bank of a stream in the dehesa just outside Jaraicejo, Extremadura, Spain. Bee-eaters nested there last spring but this April it was still too cold for them. Most of the time they stayed at a great distance even though there was a nice branch to sit on just outside a peephole in my tent. / Ik verborg mij enkele uren in een kleine tent om deze vogels van dichtbij te kunnen fotograferen. Het tentje stond tegenover de oever van een stroompje in de dehesa net buiten Jaraicejo, Extremadura, Spanje. De bijeneters hadden de vorige lente nesten gegraven in de oever en gebroed. Ze vonden het echter deze maand april nog te koud om daarmee te beginnen en bleven meestal op grote afstand ook al was er op enkele meters buiten een kijkgat in mijn tentje een mooie tak om op uit te rusten.

IMG_8553

IMG_8570

Eventually one rested for a few seconds on ‘my’ branch. / Uiteindelijk kwam er een enkele seconden op ‘mijn’ tak zitten.

IMG_8602

IMG_8864


IMG_5421

I realize now how lucky we were a few years ago in Portugal when we saw the bee-eaters close by on a walk. / Ik realiseer me nu wat voor geluk wij hadden enkele jaren geleden in Portugal toen we de bijeneters gewoon tijdens een wandeling tegen kwamen.

3 comments on “Bee-eaters

  1. Wat een prachtige foto’s. In Nederland komt deze soort nu ook steeds meer voor. Hopelijk krijg ik deze prachtige vogel ook eens voor mijn lens. Maar ja, zulke mooie foto’s maak ik echt niet met mijn Olympus.

    Like

Leave a Reply

